lørdag 19. september 2015

Den nye bloggen

Det er flere år siden jeg har skrevet noe på denne bloggen, og det er flere grunner til dette.
For det første ble min mann syk, svært syk. Jeg satt igjen alene med barna, og et midlertidig vikariat. Dette gikk ut desverre,jeg fikk flere vikarjobber i kommunen, men det ble mye reising. Jeg jobbet så mye jeg kunne mens jeg fullførte utdannelsen min, og var alenemor. I tilegg til 80% jobb tok jeg 60stp på et halvt år. To uker etter jeg hadde levert inn siste eksamen fikk jeg lungebetennelse og kyssesyka oppå. Kyssesyka fikk langvarige konsekvenser for meg. I flere år har jeg slitt med "fatigue".
I tilegg fikk jeg ikke lønn, og jeg hadde ikke opparbeidet meg noen rettigheter i folketrygden for å kunne få arbeidsledighetspenger. Nav ville ikke gi sosialstøtte fordi de mente at jeg var såpass ung at jeg ikke behøvde å eie et hus, og mente jeg skulle selge det. Så vi hadde ikke en inntekt å leve på lengre, men en halv en. Denne tiden var tøff, så jeg sluttet å skrive. Det var vanskelig å skrive om å spare penger når han ikke hadde noen. Jeg skammet meg. Alt gikk i minus, og det var ingen å be om hjelp heller. Men jeg greide meg, og nå er jeg tilbake. Alene med to barn, og nytt domene. Jeg kjøpte domenet alenemamma.no i fjor, men tilbragte så mye tid på jobb at jeg ikke fikk tid til å skrive.
Så for de som har lyst til å følge med videre er jeg på www.alenemamma.no (så fort jeg får sida opp å gå).

1 kommentar:

  1. Hei, jeg har lest flere av postene dine og gleder meg til å følge deg videre. Livet er ikke alltid lett. Lykke til, det fortjener du :-)
    https://tommelmannen.wordpress.com/

    SvarSlett