torsdag 28. oktober 2010

Jeg har tjent penger på bloggen min!!!

En eller annen gang i natt har noen klikket på en av annonsene mine, og gjort at jeg har tjent hele 6 kroner og 94 øre. Jeg syntes det var artig :o)

Denne bloggen ble ikke laget for å tjene penger, men etter å ha lest Formuebyggeren sine blogginnlegg, så ble jeg så inspirert at jeg la til annonser på bloggen min. Det er mest et prosjekt for å se om det faktisk er mulig å tjene inn noe.

Det som overrasket meg mest var ikke de kronene jeg har "tjent" med at noen tilfeldigvis var borti en feil knapp, men det at jeg etter 3 dager har hatt rundt 115 besøkende.

Jeg har i hvertfall bestemt meg for at å tjene penger på blogg er november måneds prosjekt. Desember måned er jeg litt usikker på enda. Jeg tenkte litt på å ha som mål å spare inn litt penger på julegaver, men selv om jeg sparer er jeg ikke gjerrig når det gjelder gaver. Dessuten vet vel de fleste at hvis man skal spare penger på julegaver, bør man kjøpe dem før butikkene har begynt å se glittrende ut. Ja innpakningspapiret er finere, men du betaler mer for embalasjen i desember enn noe annet.

Har du tips til et pengesparingsprosjekt?

5 kommentarer:

  1. Kult!

    Alltid morsomt å se at det skjer noe. :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med flott start! Og det ER penger å tjene på å blogge, bare hold fokus på innhold, så kommer du langt :)

    SvarSlett
  3. Dersom du omtaler en sak som står feks i VG så kan du i artikkelen din legge til en link til VG sin sak.
    Det du så må gjøre er å gå til: http://www.twingly.com/ping

    Skriv inn adressen på bloggen din, og twingly vil etterhvert oppfatte at det er en link mellom saken din og saken i VG.

    For at Twingly skal fungere mener jeg du må ha en RSS feed på bloggen din, og at RSS feeden må ha full tekst.

    Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer ;-) Det er morsomt å tjene de små første kronene. Stå på videre! Følger med vettu! :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer og lykke til med et spennende bloggprosjekt!

    SvarSlett