torsdag 28. oktober 2010

Sarah Palin som presidentkandidat?!??!?

Jeg bodde i USA da George Bush i 2000 ble president. For meg var det uvirkelig at han skulle bli president, jeg tenkte at han ikke hadde det som krevdes av en leder for verdens mektigste land. Og jeg ble stadig overrasket over at jeg faktisk kjente folk som ønsket å stemme på han....

Under selve valgnatta satt jeg våken med flere kopper kaffe og fulgte nøye med. Han fikk jo mange stemmer, selv om Al Gore vant på antall stemmer, så kan man ikke si at Bush hadde liten oppsluttning.

Etter å ha sett flere intervjuer med henne (nå skal det sies at det som vises i Norske medier av denne dama, virker å kun være hennes tendens til å være litt fraværende, men jeg leser ofte New York Times etc..), så virker det for meg som Nordmann som en vits at denne dama stiller...

Har dere sett Tina Fey´s karrikatur av henne? Ikke? Google Sarah Palin, Tina Fey øverst i høyre hjørne på bloggen min så får dere opp en youtube video, ganske artig.

Men realiteten i USA er anderledes enn den vi er vant med her i Norge. Det kan komme som en realitet at hun blir president....

Og for å ikke miste fokuset mitt: nemlig økonomi, for du lurer sikkert på hva dette inlegget har med privatøkonomi å gjøre, jo.. hvis vi ser på et større økonomisk bilde her, Makroøkonomien, så ser vi at alt har en sammenheng.., din og min økonomi står jo til en viss grad i sammenheng med hva som skjer i USA, vi vet alle hva finanskrisa har påført oss... Kan denne dama rette opp i den Amerikanske økonomien? Jeg lurer..






(Og.. jeg var tilfeldigvis inne på VG og fant dette som het Ping på Twingly, jeg prøvde å pinge denne artiklen, men fikk ikke noen lenke likevel.... hm... her har jeg nok gjort noe galt....)

4 kommentarer:

  1. Jeg har et veldig ambivalent forhold til USA. Syns mange amerikanere har alt for lite respekt for andre kulturer og levesett og mange av dem har et overraskende lavt kunnskapsnivå. Samtidig har USA verdens beste universiteter og sykehus, så noe må de da gjøre riktig :-)

    SvarSlett
  2. Du har ingen link tilbake til artikkelen i VG, det må du ha for at de skal finne ut at du linker til dem :)

    SvarSlett
  3. Pengeblogg: jeg har også et litt delt forhold til USA, etter å ha bodd der ser jeg at de gjør mye riktig, men USA gjør også mye som ikke er beundringsverdig..

    soon to be a billionaire: tusen takk for tipset ditt, nå greide jeg det! :o)

    SvarSlett
  4. Sarah Palin virker for meg som en særdeles sløv kniv, som jeg ikke ville hatt i min skuff. Slik jeg ser det er hun ikke egnet til verdens mektigste jobb.

    SvarSlett