søndag 24. oktober 2010

Øyekrem; dyr, billig eller gratis?

Jeg tror på å bevare utseendet, spørsmålet er; hvor mye skal det koste?
Jeg leser ofte at det er viktig å investere i riktig hudpleie, samt å holde seg unna røyk og for mye sol. Dette gjør jeg.

Likevel har jeg fått noen små rynker rundt øyenen (som de fleste), og jeg lurer på hvor mye man egentlig skal bruke på en øyekrem. Hva er en bra øyekrem?

Og... har en småbarnsmor egentlig råd til å kjøpe seg en god øyekrem? Eller burde jeg gå på matbutikken? (noe som har tips til en god billigkrem?)

I sommer bestemte jeg meg for å prøve ut ulike øyekremer, og stakk straks til nærmeste parfymeri hvor jeg fikk 4 små plastkrukker med øyekrem. Dior, Kanebo, Lancome og en siste jeg ikke husker merket på.

Da jeg fortalte hun som jobbet i parfymeriet at jeg hadde lyst til å investere litt i en god øyekrem, men ikke var helt sikker på hvilken jeg ville velge, kom hun fort med flere anbefalinger. Og ga meg prøver med hjem. Dette er god service som de fleste parfymerier gjør.

Men etter at høsten er kommet, har jeg enda ikke funnet et smutthull i budsjettet som gir meg råd til noen av disse hudkremene. Det er rett og slett så mange andre ting som står høyere på lista over hva vi trenger. (blandt annet en ny bil....)

Det er egentlig greit, for jeg har jo gratisprøvene mine enda...

Jeg plasserte 3 av de 4 krukkene i et hjørne av kjøleskapet(mammaen min har nemlig sagt at hudkrem holder seg best i kjøleskap), og 1 ble med på badet. Dere som kan noe om øyekrem, vet at det skal ikke mye til av gangen, og selv med å bruke det en gang om morgenen og en gang om kvelden slik som jeg gjør så er det jo drøye i bruk! Jeg skal ikke oppfordre til å gå rundt å samle inn gratisprøver fra alle parfymerier, men hvis dere gjør det, så oppbevar de i kjøleskapet. Da har dere dem lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar