søndag 24. oktober 2010

Spiselige billigprodukter

Etter å ha startet dette prosjektet med å leve på mindre har jeg begynt å test billigprodukter.
Ikke alle billigprodukter er pyton, noen er billige og noen smaker faktisk likt etter bedre enn sine dyre kammerater i hylla.
Produktene jeg har testet ut er:  First Price Produkter, Coop X-tra, Coop Anglamark, Landlord (og der stopper vel lista).
Jeg har alltid tenkt at man betaler ekstra for mat med kvalitet, men nå som jeg ser det komme stadig flere regninger i postkassa(semesteravgift, forsikring, internett, bilreparasjon,kommunale avgifter, etc..) , så lurer jeg jo på om jeg har råd til å betale for at Tine skal gi meg stadig finere reklamer på tv. Jeg har igrunn ikke lyst til det....
Men jeg har heller ikke lyst på mat uten næring, eller tilsatt masse dritt....
Men jeg har funnet ut noen interessante fakta, Tine lager Coop sin ost, Synnøve Finden lager First Price sin. Det gjør osten langt mer spiselig spør du meg... For jeg hadde vel sett for meg en egen First Price fabrikk hvor de laget oster av avfall på gulvet...
Her er i hvertfall ei liste over gode spiselige billige produkter:
Coop Steinovnspizza, denne koster 12,9 og smaker fantastisk godt!
Coop Tagiatelle
Coop Ost
First Price jaffakaker
Coop x-tra fiskekaker
Coop x-tra fiskepudding
First Price oppskåret skinke. Denne er god, denne er noe tynnere i skivene enn det Gilde sin er, og inneholder vel dobbelt så mye i pakka. Den smaker godt, og holder lenge. Spørsmålet er vel bare om den er like sunn som Gilde sin??
First Price Potetgull, dette produseres visst hos Maarud har jeg hørt, tar jeg feil så skriv en kommentar.
First Price frukt og grønt. Med mindre du kjøper økologisk eller Fairtrade, så kan du like godt kjøpe First Price.
First Price egg, egg er egg... med mindre du som meg bare spiser økologiske egg...

Uspiselige Billigprodukter:
First Price pizza... huff.. for en smak, bunnen kan minne litt om en slags mariekjeks, osten smelter kanapt og tomatsausen i midten.... huff.... Appåtil koster denne ca 20 kroner, noe som er dyrere enn Coop sin fantastiske steinovnspizza..
First Price spaghetti... huff.. denne skulle Helstrøm ha kommentert... lurer på hva han ville sagt....

Har du noen billigprodukter du vet smaker godt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar