tirsdag 26. oktober 2010

Livet uten tv

I 2008 forsvant tv-signalene våre. Og skulle vi fortsette å kunne se på den gamle kassa mannen min har dratt med seg fra 90 tallet så måtte vi kjøpe en boks, et abonoment og kanskje en ny tv etterhvert...

Joda vi hadde planer om å kjøpe både boksen og abonomentet dagen etter signalene forsvant. Dagen etter hadde vi ikke tid, uka etter hadde vi ikke tid og til slutt to år senere så sitter vi med en ny tv men ingen mulighet til å se annet enn dvd og spille wii.

Vi har funnet ut at når man ikke har tv, kaster man bort mindre tid. Ikke missforstå meg, jeg mener ikke at det er bortkastet tid å se på tv, men jeg mener all reklamen er bortkastet tid, og det at man må legge opp planen sin etter når en kanal velger å vise et program. Det er enklere å se tv-serier og filmer på nett har vi funnet ut. Da kan du se når DU har lyst og du kan se så mye du orker av gangen. Samt at med mindre du sovner så går du ikke glipp av noe.

Vi sitter hver kveld hektet til dataskjermen, hele familien, først for å se drømmehagen på nett-tv og deretter når poden er lagt, så ser vi voksen-serier.... Nesten alle serier finnes ute på nettet, det er bare å vite hvordan du finner dem...

Så her har jeg laget ei liste til deg:

www.nrk.no (gå inn på for eksempel nrk super for å kunne se drømmehagen, dyrevenn eller annen barnetv) de andre seriene for voksne som for eksempel: Nytt på Nytt, Skavlan, Hjerte til Hjerte etc... de ligger ute på nett tv, helt gratis!

www.tv2.no  : her må du betale et par hundrelapper for 2 eller 3 måneder om jeg ikke husker feil. Hver sommer kjøper mannen min et abonoment for noen måneder slik at han kan se Tour de France. Og han ser og ser og ser og ser :o) På tv2 får du både direktesendt tv og andre "lagrede" programmer.

www.tv3.no   : her kan du se en mengde med programmer: Luksusfellen (min favoritt), Helstrøm Rydder opp, Master Chef.. etc....

www.cucirca.com   Gratis Supert sted! Her finner du en rekke serier som for eksempel: Grays Anatomy, Dexter, Lost, Glee, Gossip Girl, How I met your Mother... og mange flere. Episodene blir som oftest lastet opp like etter de er spilt på amerikansk tv.

www.freeonlineepisodes.net   Gratis. Her er det masse filmer og tv-serier, alt mulig fra gammelt til nytt.

www.sidereel.com : Masse tv-serier: Mad Men, 30 Rock, etc....


I begynnelsen syntes jeg at det var vanskelig å finne ting på nett, men bare tren deg :o) Du lærer fort når det ikke er noe annet å se på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar