onsdag 10. november 2010

Da var månedens regnskap gjort!

Jeg og mannen min har nå sittet i en time og gjort ferdig regnskapet for Oktober/November (vi går fra den 10 til den 10)

Resultatet kan overraske alle og enhver!

Inntekter denne måneden har vært:  29 400 kr

Faste utgifter: 15 377 kr

Variable utgifter: 10 188 kr


Sparing:

T. konto: 1200
Meg konto: 150
Fond: 1600
BSU: 900

Overraskelsen var atotrekkene mine på fond. Jeg la de inn for fire år siden da jeg var student og ikke hadde oversikt over økonomien. Etter jeg har blitt eldre har jeg ikke kvittet meg med trekkene, bare trekt pengene ut fra kontoen i tide, men denne måneden siden jeg hadde glemt at jeg hadde penger stående, har det blir trekt 1600 kroner fra lønnskontoen min, så resultatet av sparing ble denne måneden 3750 kroner. Samt at vi har gått 200 kroner i overskudd denne måneden.

Denne måneden trodde vi at skulle bli årets verste, ettersom vi hadde glemt å regne med de kommunale avgiftene som kom så pluttselig på oss, samt at internettregningen valgte å dukke opp, barnehagebildet ble tatt og flere andre ting.

Jeg kan rett og slett ikke tro at det har gått så vel denne måneden med økonomien :o)
jeg har oppdatert sida med sparekonto og fond, og jeg skal finne nøyaktig hvor mye huslån vi har slik at jeg kan skrive det opp også.

Nå skal jeg legge beina opp på bordet for å se film på internett.

PS: Hallgeir Kvadsheim, kan ikke du komme på besøk til oss? Jeg er helt sikker på at du både ville likt maten vi serverer og økonomipapirene våre.

2 kommentarer:

  1. Ikke verst! Med så stort fokus som du har på privatøkonomien din nå, så tar det nok ikke lang tid før du må skifte navnet på denne bloggen ;)

    SvarSlett
  2. takk:o)
    det er å leve på lite penger som er målet. Slik at vi på et par år får ned forbruket og opp intekten slik at vi kan kjøpe oss en leilighet for å leie ut.

    Forbruket mitt har ikke alltid vært som det er nå for å si det slik.

    SvarSlett