onsdag 10. november 2010

Dersom jeg vant 20 millioner i lotto.

Nå har jeg nettopp lest Aksjebloggen sin artikkel om å utnytte universets sterkeste kraft, og jeg innser at jeg burde sette meg mer inn i aksjer. Jeg har veldig lyst, men jeg er som andre kvinner litt usikker.

I mellomtiden skal jeg dele mine lottodrømmer. Dette er bare en tilfeldig lottokupong.



I min familie har vi hatt en gammel lottokupong som har gått i arv, fra min farmor og min farfar til min far, og etter at min far gikk bort i fjor eier jeg denne tallkombinasjonen de har spillt på. Hver lørdag i flere år. Nei.. de vant aldri noen store beløp, men familien min koste seg med fantasien om å vinne i lotto.

Jeg går ofte å dagdrømmer om å få en super gevinst i lotto, desverre har jeg aldri utnyttet denne lotto rekka, jeg har ikke spilt lotto på fire år, og i mitt liv har jeg nok ikke spillt lotto mer enn 5 ganger. Likevel går jeg å dagdrømmer om å vinne i Lotto. Jeg vet nemlig akkurat hva jeg skal gjøre med pengene:

1. Kjøpe drømmehuset til min mann. Mannen min leide ett gammelt hus da vi møttes, som han ville kjøpe, men en dag kom det en mann på døra og fortalte han skulle kjøpe det. Min man prøvde å by på huset, men tapte budrunden. Vinner jeg skal jeg kjøpe det huset til oss, bygge det ut og sette inn vannboren varme, varmepumper og lage et energieffektivt hus.

2. Gi 2 millioner til mamma. Min mor er fantastisk, hun har vært en streng oppdrager og lært meg det meste jeg kan om penger og forbruk. Hun har gitt meg skyllebøtte på skyllebøtte for mitt tidligere høye forbruk, noe jeg nå forstår faktisk krever mer enn å bare gi meg en tusenlapp for å være "grei"

3. Investere i utleieleiligheter. Dette er en av mine store drømmer, å investere i utleie. Jeg tror det er slik man kan gjøre seg rik. Begynner man forsiktig med en leilighet og utvider forsiktig uten å overdrive tror jeg at man kan sakte øke formuen.

4. Sette av penger til å hjelpe barna med bolig. Men nei.. mine barn kommer ikke til å få penger til å bruke. Man lærer seg ikke pengevett ved å få tildelt penger ut av det blå.

5. Investere i aksjer, men da ringer jeg aksjebloggeren og Staab først.

6. Kjøpe en splitter ny volvo.

Hva ville du gjort dersom du vant i lotto?

3 kommentarer:

  1. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt særlig gjennom hva jeg skulle gjort om det plutselig falt en så stor slump med penger i fanget. Men samtidig føler jeg ikke at jeg trenger å tenke gjennom det. Jeg ville ikke endret mitt forhold til penger på noe vis, bortsett fra at alt blir skalert opp. Jeg ville investert som før, gitt til veldedighet som før, vært generøs som før osv, bare alt i større skala.

    SvarSlett
  2. Jeg har en sånn hemmelig drøm om å vinne veldig mye penger, men ikke røpe det for noen, bare fortsette å leve som før, uten å trenge å bekymre meg for penger. Nå hadde det vel ikke vart lenger enn til skattelistene ble offentliggjort, men likevel.. noen måneder som hemmelig rikmann hadde gjort godt ;)

    Ellers så tror jeg ikke jeg ville ringt til Stbab for aksjetips.. ikke riktig ennå.. Aksjehandleren og aksjebloggen er bedre kandidater :D

    SvarSlett
  3. Hadde jeg vunnet 20 millioner i Lotto (som er svært usannsynlig, i og med at jeg ikke spiller), hadde nok den største endringer vært at jeg hadde sluttet i jobben. Ikke at jeg mistrives i jobben min, men jeg har den primært på grunn av lønna. Så kunne jeg heller brukt dagene på mine hobbyer (ja, jeg har nok av dem til å fylle dagene med), blant annet å blogge mye mer enn jeg nå har tid til :-)

    SvarSlett