fredag 5. november 2010

Min blogginntekt...

Det skal sies at denne bloggen ble bare startet fordi jeg hadde lyst til å skrive. Men etter jeg fant ut at jeg kunne tjene noe, så ble jeg interressert i å prøve det ut.

Denne bloggen er snart to uker gammel, og jeg har greid å tjent inn 63 kroner. Hvis man ser på folk som starter opp en bedrift, så tar det vel 2-4 år før man går i overskudd... så slik sett er det store penger :o)

På disse to ukene har jeg hatt rundt 1000 besøkende :o)

Men.. dere... hvordan kan jeg forbedre meg?

5 kommentarer:

  1. Gratulerer! :)

    Det der er faktisk veldig bra for å være en så fersk blogg, spesielt besøkstallene dine. Har du twinglet da eller? :)

    Når det gjelder Adsense annonsene så er det vel egentlig bare å prøve seg litt frem med ulike plasseringer og farger osv og se hva som gir mest klikk. Jeg har for eksempel merket et betydelig bedring etter at jeg skiftet farger på annonsene sist. Du kan spore de ulike annonsene ved å lage "kanaler". Dermed kan du følge med på hvilke annonser som betaler deg best og hvilke som gjerne ikke gir noen klikk.

    Ellers liker jeg både temaet på bloggen din og måten du skriver på (Bortsett fra kanskje alle de ekstra punktumene du legger til ;) Men skjønner jo det at det betyr at fingrene dine løper fritt på tastaturet, noe som jo er positivt for en blogg).

    Andre forbedringer som kan gjøres: Prøve å legge til litt ekstra funksjoner. Noen gir gjerne høyere aktivitet på bloggen din. F. eks "Siste kommentarer" bidrar til at flere kommer får fulgt med i diskusjonene og da også deltatt mer. Avstemninger og lignende funksjoner liker jo også lesere da de føler at bloggen blir litt mer interaktiv.

    Lykke til videre med bloggen din! Blir veldig spennende å følge med :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes du skriver bra jeg, så bare å fortsette i samme spor, synes jeg.
    Liker og skrive selv og planlegger altså å gå "live" med en nettside fra 1.1.11 :)

    SvarSlett
  3. takk for flotte kommentarer. fingrene mine løper litt løpsk til tider, men jeg skal se om jeg ikke klarer å unngå alle prikkene, de har sjelden noen funksjon.

    Hvordan kan jeg legge til "Siste kommentarer"? og andre funksjoner? avstemninger? hvordan lager jeg dette? Jeg kan igrunn lite om blogging, så hjelp mottaes med takk! :o)

    SvarSlett
  4. Jeg ser du allerede har fått opp avstemninger og slikt, så jeg regner med du fantut av det:) Det er vel egentlig bare å prøve seg frem med ulike plugins. Det er et hav av muligheter der ute :)

    SvarSlett
  5. Fin blogg du har :) Jeg kom over den da jeg søkte etter blogger som omhandler økonomi. Dumt at det ser ut som du har sluttet å blogge nå. Har gått tilbake i bloggen din og lest en del innlegg og liker bloggen din godt. Håper du blogger mer igjen :)

    SvarSlett