tirsdag 9. november 2010

Dagen med gode nyheter.

Selv om jeg har vært hjemme med influensa i dag, har jeg måtte gjøre ærend. Slik er det i småbarnslivet. Men til min store overraskelse har jeg fått flere gode nyheter enn jeg ventet.

1. I banken. Jeg var innom nettbanken for å sjekke saldoen, det koster jo 550 kroner å EU-teste en bil, og jeg visste at det var minst 600 kroner på kortet, men litt usikker på hvor mye mer det kunne være. Pengene skulle gå til EU godkjenning. Mat har vi, og lønna kommer på fredag.
Til min store overraskelse fant jeg ut at jeg hadde fått ei lønning på 2100 kroner jeg hadde glemt bort. De hadde stått der siden den 12. Oktober. Det i tilegg til de 600 kronene jeg visste stod der.

2. EU godkjenningen. Nei bilen ble ikke godkjent, det var noen mangler og reparasjoner som kommer på rundt 10 000 kroner (det er igrunn ikke så ille), og at jeg har helt til April  2011 å gjøre det på. Jeg trodde jeg måtte EU godkjenne bilen i November i år, nå lurer jeg på hvem som ga meg den ideen. På den andre plusssiden så er bilen helt(nesten i hvertfall) kjørbar frem til April.

3. Jeg hadde klart å unngå trekk på Odin fondet mitt i Sparebank 1 i det siste, (jeg bruker 3 forskjellige banker) jeg har overført penger til sparekontoen der istedet. Ingen fare med det, det blir bare mindre sparepenger. Men, jeg har ment å ringe banken å avbestille Odin sparingen min, jeg har nemlig hatt Odin Europa, noe en slektning av meg som jobber i Sparebank 1 foreslo. Det var ingen lur plan. Avkastningen har nemlig latt vente på seg, og jeg tror i forrige måned at den endelig ikke gikk i minus.
Men i dag ringte jeg endelig banken for å si ifra om at jeg ikke ønsker å spare i Odin Europa mer. Jeg vurderer Odin Finland eller Odin Sverige,  men ikke akkurat i dag, jeg må lese litt mer om de først.

På minussiden fant jeg ut at strømregningen på 1800 kroner ikke hadde blitt trekt fra vår regningskonto slik som den skulle, så der ryker noe av pengefunnet mitt.

Men alt i alt er jo dette gode nyheter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar