søndag 28. november 2010

å motivere seg selv ved eksamenstider...

Jeg oppdaterer ikke bloggen like ofte som jeg pleier for tida. Dette skyldes at jeg snart skal ha eksamen.
Straks jeg setter meg ned for å pugge til eksamen, finner jeg ut noe å skrive på bloggen. Så jeg må rett og slett nekte meg selv tilgang til bloggen min flere dager i uka.

Det er ikke at jeg ikke er motivert til å ta eksamen, men livet mitt har også andre emner. Jeg har full jobb nå, jeg har barn, mann og hus (som ikke vasker seg selv). Min gode mann er en god støttespiller. Han rydder, vasker og tar klesvaska for tiden, slik at jeg får tid til å lese. Akkurat nå står han å baker brød, og tror at hans kone sitter å jobber med eksamenslesninga si, det er feil, jeg sitter på bloggen min.

I går vasket han på badet, og mens han brukte en halvtime på det, så satt jeg på facebook for å se hva som skjer i verden. Jeg har jo selvsagt en unnskyldning for å gjøre som jeg gjør, jeg er jo sliten etter abeidsuka mi.

Disse unnskyldningene hoper seg opp etter hverandre, jeg kan nemlig gi gode grunner til at jeg trenger å slappe av, jeg jobber fra 8 til 16 hver dag på en krevende jobb (som jeg liker veldig godt), småen får tenner for tida og har ikke sjelden holdt meg våken. Småen har vært syk denne uka, noe som har ført til flere netter uten søvn. Og... jeg er forkjøla, da passer det vel best å ikke slite seg selv ut...

Jeg gjør jo også selvsagt husarbeid, noe jeg mye heller vi gjøre enn å sitte stille å lese til eksamen. Husarbeid er sjeldent så gøy som midt i eksamensrushet.

Men så må jeg bare ta meg sammen, logge meg av facebook og bloggen min og lese.

Hvordan motiverer du deg til eksamensstresset?

1 kommentar:

  1. Når jeg ikke er særlig motivert, tvinger jeg meg selv til å gjøre det jeg vet jeg bør gjøre ved å lage to-do-lister. Så tar jeg for meg punktene ett for ett og krysser av når jeg har utført dem. Av en eller annen grunn funker dette på meg :-)

    SvarSlett