mandag 8. november 2010

(min) Julehandel på internett :o)

Noen av dere syntes nok det er tidlig å begynne med julegavene, men jeg liker å være ute i god tid, og jeg liker å slippe unna handlemaset på det nærmeste storsenteret. Det er nemlig litt av et mareritt syntes jeg å gå rundt i julekaoset med irriternde julesanger (jeg liker noen av dem), og barn som hyler (det gjelder og min egen pode..).

Så jeg handler på internett. Noen syntes dette er en skummel transaksjon, mens andre er vant med det. Jeg er det, det gjør nemlig at jeg kan sitte å shoppe på en søndag i ro og mak mens poden og mannen er i svømmehallen, eller nå som jeg sitter på sofaen med en sovende syk pode og influensa selv.

Våre foreldre får fotobok fra Fotoknudsen, vi lager en som vi da bestiller to kopier av. Denne gaven er en sikker vinner for småbarnforeldre. Her kan du sette inn alle de søte bildene av barna, den kommer i posten etter en uke, pakk den inn, ferdig. Vi lager to sider for hver måned i året, med litt tekst på... Normal pris ligger på rundt 300 kroner per bok. Fotoknudsen reklamerer med 100 kroner per bok, men det er gjerne noen ekstra bilder som skal med likevel...

Vi har til sammen 6 søsken. Disse gavene kommer fra litt forskjellige steder.

I fjor kjøpte jeg gaver fra Firebox til min bror, han er glad i gadgets.
Her er et godt eksempel: Støvsugeren Henry, som suger opp smuler og støv fra tastaturet:
Vi kjøpte en rosa PC fra NetonNet til lillesøstera til mannen min, ikke like fin som denne desverre. NetonNet fører et bredt utvalg med alt fra mobiltelefoner, kjøkkenmaskiner og tv-er, og jeg vil påstå de har lave priser. 


NetOnNet


Engelske TopShop er også et godt valg til jenter, her har de siste "highstreet mote" til en grei pris, særlig nå som pundet fortsatt er lavt..  Engelsk mote forundrer meg ofte, men her er det gode kjøp til jenter fra 14-30...


Så lenge pundet er lavt kan det også være veldig gode kjøp fra Engelske Amazon. Særlig barnebøker på engelsk er populært i vår familie til barna i skole alder. Da kan de lære seg litt engelsk med lettleste og morsomme bøker.

Til poden og våre venner sine barn så kjøper jeg ofte fra Manhattan Toy. Denne leketøysgiganten har blitt særlig populær de senere årene, jeg vil påstå at lekene har høy kvalitet, men jeg får desverre ikke betalt for å si det. Den populære wozit kommer herfra.. (om du har hørt om den..)

Også til hverandre.. en nesten umulig oppgave syntes jeg... I fjor kjøpte jeg en mobiltelefon til mannen fra NetOnNet, og han ga meg et koselig smykke fra en lokal gulsmed... Han bruker nemlig lille julaften til å traske rundt i butikker :o) 

Men.. et godt råd, kjøp julegavene så tidlig som du kan... det er billigere nå enn rett før jul, og du får mer for pengene. Det er jo du som betaler for gavepapiret fra butikkene med julemønster på... Dessuten er dollaren og pundet fortsatt lavt. Syntes du det er skummelt å spare penger med handel utenlands... så prøv heller NetOnNet det er norsk, og du sparer en del der og...


Her har også DinePenger kommet med gode råd om trygg julehandel på internett.

6 kommentarer:

  1. Jeg har begynt juleforberedelsene litt annerledes, har markert meg de 3 familiene som gir meg minst gaver, her snakker vi om deodoranter sokker etc. at jeg tenkte en gave som ville bidra med å bli mer "positivt inspirert" til å gi bedre gaver ut til f.eks meg :) hadde vært midt i blinken. Så jeg gir bort idag Scroodge, 1988 versjonen som jeg skal be de åpne god tid før jul som forhåpentligvis vil inspirere de også til å bli snillere og med håpet da om å få bedre gaver i jul.

    http://www.holkapolka.com

    SvarSlett
  2. Hei, så interessant blogg du har! Jeg ser at du har lenket til en sak jeg skrev på Dine Penger om julehandel. Vi kommer til å skrive mer om dette frem mot jul. I den forbindelse lurer jeg på om du kunne ta kontakt med oss for et par spørsmål? Send meg gjerne en mail med kontaktinfo så fort som mulig:) Hilsen Ida. ida.aamodt-hansen@dinepenger.no

    SvarSlett
  3. Hyggelig artikkel du har skrevet! :) Mange gode tips!
    I år har jeg bestilt veggklokker fra opea.no til søster 1, søster 2, mor og en felles til tante. Regner med de blir fornøyde!

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar :O) På Opea.no har jeg aldri vært før, jeg får ta meg en tur innom å se, takk for tipset!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for mangen gode jule tips, trenger det i disse travle førjulstider;) Jeg har funnet min favoritt nettbutikk maxleker.no Utrolig godt utvalg på leker til barn, gode priser, mangen gode tilbud. Flott blogg du har!

    SvarSlett
  6. Hva med noe i håndlaget og håndmalt porselen av typen gzhel?

    Smykkeskrin, kopp, mobiltelefonholder, fotballsko(?), servise,m.m.

    http://www.fintporselen.no

    SvarSlett